Testing Google Chrome OS.

Am ajuns și eu să testez OS-ul celor de Google, denumit Chrome OS. Prima impresie a fost una destul de ciudată, pentru că inițial l-am încercat la un sistem având instalat Linux, cu o memorie RAM de 760 MB. Prin urmare, Chrome OS a rulat destul de greu, iar prin alocarea a mai multă memorie pentru el, Ubuntu devea instabil, se mișca greu, iar Chrome OS se rula deloc mai bine ca înainte.


Am trecut așadar pe MacBook, unde am 2 GB RAM și un procesor Core2Duo de 2 GHz. Aici impresia a fost una plăcută, sistemul de operare rulând bine, iar modul de lucru pe care îl propune Google (adica "totul pe internet"), este unul interesant. Chrome OS a fost rulat pe amândouă sistemele printr-o mașină virtuală, numită VirtualBox. Instalarea VirtualBox a fost rapidă și ușoară (pe amândouă sistemele), iar configurarea lui Chrome OS a fost la fel.




Print Screen în fereastra de login a Chrome OS









Un lucru important pe care trebuie să îl știți este că sistemul de operare va trebui configurat ca fiind Linux, versiunea Ubuntu.

Pentru downloadarea imaginii (pe care v-a trebui s-o inserați în VirtualBox), accesați această adresă.
Pentru detalii la configurarea Chrome OS în VirtualBox, vizitați acest link.
Dacă folosiți Windows, veți avea de asemenea nevoie de WinRar, pentru că imaginea este arhivată.

Iar aceasta este adresa pe care trebuie s-o vizitați pentru detaliile complete (unde se află și articolul de la care eu am început): http://www.webupd8.org/2009/11/download-google-chrome-os-vmdk-virtual.html.
Mari mulțumiri pentru tot celor de la WebUpd8 !

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu